arla-suger

Direktlänk till inlägg 8 juni 2016

Vad är detta ???

Av EB - 8 juni 2016 20:22

Hejsan på er alla som läser detta . jag vill med denna blogg lysa upp ett väldigt stort problem dvs arlas hantering av mjölkbönder. Kan ju börja att skriva lite om mig själv och hur detta drabbar hundratals som mig jag har jobbat av och till som dräng på olika mjölkgårdar i vårt avlånga land så jag har settt det mesta inom mjölkproduktion och har lämnat mjölk inte enbart till arla utan till milko när dom fanns och falköpingsmejeri.har ca 20 års erfarenhet i ämnet mjölk och hur det skall bära sig . som på det glada 80- talet då räckte det med ett 40- tal kor så kunde en normal stor familj leva gott . men idag men priserna som bonden får för sitt slit betalar inte ens kornas mat en mindre omkostnaderna . 

Så jag skall ta upp i denna blogg vårat största mejeribolag som säger att dom jobbar för bönderna och den svenska landsbygden . ja ni vet öppna ladskap


VILKEN JÄVLA LÖGN 

 
 
Ingen bild

Jori Moisio

8 juni 2016 21:13

I fu**ing knew it! Har alltid sagt att Arla inte är vad dom påstår, men så hör man "Jooo, de står ju på mjölkpaketet!" ... Klart som fan de står där, det är ju ARLA som tillverkar skiten!
Ser fram emot vidare inlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EB - 6 juli 2016 09:31

Ja hur går det för arlas satsning nu då? Ser ju lite illa ut nu då england skall dra sig ut ur eu . Det innebär mer kosnader så klart då den fria marknaden försvinner för dom england står för 20%av arlas företag så kosnaden för det nya mejeriet komm...

Av EB - 14 juni 2016 21:12

Ja vill vi verkligen det att det vi har gjort i evighet tagit vara på naturen och ta hand om den för våra barn som våra föräldrar tog hand och lärde oss att bönder håller oss med mjölk.kött och bröd . Snart är det slut på det det är fakta om det håll...

Av EB - 14 juni 2016 06:45


Hejsan igen ! Skall ta och berätta lite om deras bonussystem både till handlare och mjölkbönder. På bilden ser ni olika avdrag och tillägg för bonden.och man ser ganska snabbt vem det gynnar . Bonden kan komma upp i högst 2% tillägg och då får bond...

Av EB - 11 juni 2016 11:53

Hejsan på er Hade tänkt att ta upp vad det kostar en mjölkbonde att ta fram mjölk . Så vi börjar med att vi säger att vi skall ta fram 100 liter mjölk från en konventionell gård (ej ekologisk gård) på 24 timmar . då börjar vi . vi behöver 5 kor s...

Av EB - 10 juni 2016 11:07

Ja det är väl dags att prata lite om mig med.så vem är jag och varför skriver jag just massa om vad arla .jo det är det mejerit som har minst gynnat mjölkbönderna under 30 år . jag började min bana 1982 då jag gick lantbruksskola sen efter där var ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards